Information om säljaren
Uppgifter från transportstyrelsen
Garanti och ansvar
Försäljningsobjektet säljs utan garanti, som det står. Gjorda beskrivningar garanteras ej i alla detaljer, köparen får själv besiktiga och godkänna objektet före leverans.
Unikt USA utförande, lyxmodell som bara såldes i två ex. i Sverige.
Försäljningsobjektet säljs utan garanti, som det står. Gjorda beskrivningar garanteras ej i alla detaljer, köparen får själv besiktiga och godkänna objektet före leverans.
126 Hkr B20E insprutningsmotor, automatvxl, taklucka, svart skinnklädsel med två separata sittplatser i baksätet (samma inredning som i 164) , värmare osv.
Bilen är en av två lyxbilar i USA utförande som såldes nya i Sverige (GL fanns annars bara på 142 modellen här 1972). Nuvarande ägare köpte bilen 1975 av Rejmes i Örebro och har kört och vårdat den sedan dess. De tre första åren var bilen direktionsbil hos Volvos ledning. Bilen har alltid stått i garage och aldrig varit rostlagad eller renoverad. Går jättefint i motor och växellåda. Mycket välservad och välskött.
Unik modell i Sverige, mycket fint orenoverat originalskick. Snygg och prydlig både in- och utvändigt. Absolut rostfri och hel och välhållen i alla detaljer.
En Volvo för samlare som i sitt utförande för tankarna till klassiska P1800ES, samma motor, samma årsmodell, samma färgkombination som ES hade vid introduktionen.
Svensk körglädje i mycket vacker förpackning. Unrestored unusual good original condition. Unrestauriertes sehr schönes originalzustand.
4-5 Bra skick
4-5 Bra skick
4-5 Bra skick
Delvis omlackerad efter skador efter inbrott i garaget. Mindre nyansskillnader i lacken finns. Mycket fin helhet, välvårdat orenoverat originalskick.